A gyermekeknek sokszor van nehézségük a beszédükben, írásukban, olvasásukban, számolásukban, egyéb tanulási képességeikben. De ez nem jelenti azt, hogy ezekkel a nehézségekkel kell óvodai-, iskolai éveiket végig küzdeniük! Nem szabad megvárni, hogy a sok iskolai kudarc miatt érdeklődésük, nyitottságuk eltűnjön és alacsony önértékelésük, depresszív hangulatuk alakuljon ki.
A gyermekek beszédképessége meghatározó a későbbi tanulási képességeket tekintve:
- Sok kisgyermek pösze (torzan ejti, felcseréli a hangokat, vagy egyáltalán nem képzi pl.: r hang hiánya), a torz ejtésekhez fogsorfejlődési rendellenességek is társulhatnak, melyek hátterében a helytelen nyelés állhat (nyelvlökéses nyelés).
- Nehezen tanulja meg a betűket, lassan olvas, felcseréli a hasonló hangzású vagy külsejű betűket (pl.:b-d, ő-ű), csúnyán ír, nehezen számol.
Akiknél ezek a problémák hosszabb ideig fennállnak, tanulási nehézséggel küzdők, diszlexiások, diszgráfiások, diszkalkuliások. - Vannak olyan gyermekek, akik nehezen figyelnek, rövidebb ideig képesek koncentrálni ezért, nehezen haladnak együtt társaikkal a tanórákon.
Mindezen problémák megszüntethetőek, csökkenthetőek logopédiai és/vagy fejlesztőpedagógiai módszerekkel.
A fejlesztő foglalkozások jó hangulatban, játékos módszerekkel zajlanak egyéni vagy kiscsoportos foglalkozások keretében. Minden fejlesztő óra után kapnak a gyerekek házi feladatokat, amelyeket otthon gyakorolva még intenzívebben tud fejlődni a gyermek, hamarabb elérjük a kívánt fejlődést.
Ha gyermekének segítségre van szüksége, vagy további kérdései lennének, akkor forduljon hozzám bizalommal!
Mégtöbb információt találhat, a www.logopedus-krisztina.hu oldalon.
Abonyi Krisztina www.logopedus-krisztina.hu |
![]() |